مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اردیبهشت 1398 ساعت 09:162019-05-04سياسي

میزگرد فارس| آدم بزرگ های کوچک


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، 10 درصد از جمعیت این کشور را افرادی تشکیل می دهند که هرچند نام معلول را یدک می کشند، اما توانمندی هایی دارند که 90 درصد دیگر همین جامعه را انگشت به دهان می گذارند.

این حق معلولان است که توانایی هایشان را ببینیم و با اعتماد به توانایی هایشان اعتماد به نفسشان را تقویت دهیم تا بتوانند علی رغم برخی محدودیت های جسمی، زندگی آزادنه ای در جامعه را تجربه کنند.

این انسان ها اگر چه دارای معلولیت هستند اما اراده ای آهنین دارند و نیازمند حمایت هستند، حمایتی نه از جنس ترحم و نگاه از بالا به پایین بلکه نگاهی از جنس توانستن تا بتوانند استعدادهایشان را به منصه ظهور برسانند.

تعدادشان کم است، اما وجود دارند انسان هایی که به کوتاه قامت معروفند، با همه نیازهای انسانی .

آدم بزرگ های کوچک با هزاران آرزویی که بعضی از آنها سال های سال است در گوشه دنج قلبشان جا خوش کرده و امکان برآورده شدنش همت بلند مسؤولانه را می خواهد، همتی که به قول خانم معظمی امید به قدکشیدنش را از یاد برده اند.

نبض صدایش، محکم و بشاش می زند و از احقاق حقی سخن می گوید که تاکنون به آن نرسیده اند! مهم ترین مشکل در حوزه معلولین را بیش از هر چیز فرهنگ حاکم بر جامعه و نوع نگاه مردم می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزگرد فارس| آدم بزرگ های کوچک

میزگرد فارس| آدم بزرگ های کوچک